LOVE . LOVE . LOVE

20120101

warna warni tahun ini -last entri untuk tahun 2011-

Assalamualaikumwarrahmatullahiwabarakatuh.

*sempena akhir tahun 2011, aku nak buat entri paling panjang antara semua entri dalam tahun ni.
jadi kalau ade yang sudi baca sampai habes memang aku tabik spring tilam sweet dream lah! haha
sekadar luahan perasaan.

lega betol rasanya bila dah penghujung tahun ni.
walaupun masalah tak habes habes lagi. hmmm~

apepun yang dah terjadi, esok tetap hari baru untuk kita.
tahun yg akan memberi bermacam2 memori untuk kita sama ada yg manis ataupun pahit.
alhamdullillah. aku masih bernyawa sehingga ke hari ini.
dugaan untuk aku hadapi masa yg akan datang akan sentiasa ada.
mungkin lebih dasyat lagi dari ape yg aku dapat untuk tahun ni.

hidup memang takkan selalu indah.
ade yg best dan ade yang tak.
untuk aku, tahun nie aku dah rasa dua2 kenangan tu.
kenangan yang paling indah dalam hidup dan yg paling pahit berlaku dalam tahun yg same.
aku ulang. PALING manis dan PALING pahit.
dua2 kenangan ni memang takkan dapat aku lupekan.
insyaAllah sampai bila bila.
sesungguhnya semua yang manis dan pahit tu adalah 'ujian' dari yang atas sana =')

pembuka tahun 2011 dalam hidup aku adalah masa aku belajar kat matrik.
sejujurnya aku cakap, matrik dah banyak mengajar aku erti hidup dan macam2 ragam manusia yg aku kenal.
yang kadang2 entah betul entah tidak.
bagi aku, TEMAN RAPAT adalah perkara yang paling penting selepas family.
lagipun, kebanyakan mase memang aku habeskan dengan member2 daripada family time matrik dulu.

We had joy, we had fun
we had seasons in the sun
But the hills that we climbed
Were just seasons out of time -
Season in The Sun by Westlife

walaupun orang cakap hidup kat matrik tu susah, kene struggle la, tak boleh main main lah,
tapi aku rasa matrik tu la yang terbaik. dan aku pun adelah main main jugakkan. haha
tapi pengalaman dah banyak mengajar aku.
pengalaman yg terbaik aku belajar adalah dgn orang yg rapat dengan aku.
macam aku cakap tadi. TEMAN RAPAT.
orang yang ada dengan aku mase susah dan senang.

lecturer pun best. sempoi habes lah!
kuliah pun best. paling best time lecture math. hahaha.
sampai sekarang aku tak jumpe pengganti macam dia lagi.
time kuliah pasang video. yg paling aku ingat video keropok mony.
suke benau dia pasang video tu. hahaha. terbaiklah sir! *taknak la mention name dia XD


lepastu ape yg best lagik ialah waktu hari khamis malam jumaat kat matrik.
ape yg best sangat malam jumaat kat matrik nie??
masa nie la aku habeskan masa dgn member2 kat surau ibadurrahman. *rindunyeee kat surau tuu
mesti ada yg cakap. 'alah... pegi surau je pon..'
sebenarnya pengalaman macam nie la yg ajar aku macam2.
bukan la nak cakap yg aku tak pernah pegi surau.
tapi kat matrik tu la yg paling rajin.
sume sebab ape? macam aku ckp tadi. TEMAN RAPAT.
dgn adenye kawan2 macam nie, jadi brtambah rajin la kita.
sebab tu orang ckp pengaruh kawan nie boleh jadi sangat kuat bila kita betul2 dah rapat.
sama ada dia bawak ke arah kebaikan atau lagi nak menyesatkan kita.
bila ada tayangan video best kat surau, kitorang satu geng nie mesti berebut nak gi awal.
nak duduk saf depan. sebab kalau kat blakang nanti sakit kepala nk terjenguk2 ke depan bila tgk video.
dalam mase yg same adela niat lain. hihihih. oke. yg ni gurau saje~
tapi memang bestlah. rase rugi kalau seminggu tu tak ke sane :)

emm. ape lagi eh? ahaah! sebab yg ke-3,
tahun nie jugak macam2 jenis prank sudah berjaya dilakukan masa birthday member2 aku.
ade prank yg nmpk kejam tapi seronok. ade prank yg sangat 'oh! sweet giler!' dan ade prank yg mule2 nak bagi kaw2 tapi at the end buat yg ringan ringan je. hahaha
nasib time birthday aku tak teruk. sebab birthday aku jatuh pada bulan pertama kitorang kat matrik. so macam blom betol2 kamceng lagi. ramai yg tak kenal lagi. so misi prank tiga orang rumet aku nie berjaya dilancarkan tapi takdela kejam sanagat rasenye.
prank ringan ringan je. hehehehe *rindu nak kene bedak lagi. mate aku pedih gile kot mase tu. tp wangi laa
perkara yg best lagi mase zaman matrik nie bila satu geng ikot overnite kat hotel bajet kat Melaka tu.
tapi tak sume yg join. mase nie movie merong mahawangsa baru release.
dan time nie jugaklah first time aku tgk midnight movie. *baik tak aku? ngee~
lepas dah abes tu kitorang jalan2 sampai pkul 3 4 pagi.
time hari tu aku tengah demam.
tapi sebab hasutan kawan punye pasal, aku kuatkan diri.
tengok. betape kuatnye pengaruh diorang nie. ish ish ish ~
lagipun bila lagi dapat buat macam tu dengan diorang.
hidup kat matrik dah la setahun je.
mase tu tinggal lagi sebulan lebih je life kitorang kat sane.
hidup nie kadangkadang nak enjoy tak salah :)
seriously moment ni yg paling sweet.
mase nie jugak salah seorang member aku telah berjaya di prank dengan sweetnye.
nak kate prank tu pon tak jugak.
dan ape yg sweet tu tak perlu lah aku mention kat sini ye =)

haaaa. walaupun kitorang dah ade lecturer yg bertauliah time kelas,
tapi kitorang still ade lecture kat bilik. ye BILIK.
siape lecturernye? oh. mestilah si bonda.
member2 yg lain pun ade jugak. depends pade subject ape la.
malam2 or petang bila kitorang sume free mesti dia buat kelas.
nak nak lagi bila tgh study week or nk dekat exam.
walaupun aku tak brape rajin sangat nk jawab soalan dlm kertas esp time subject maths, tapi aku suke join kelas bonda. haha *maklumla. aku memang malas nk tekan2 kalkulator nk kire nombor2 nie
thanks sangat sangat kat bonda dan sahabat2 yg lain yg dah banyak ajar aku.
jasa korang takkan pernah aku lupe.
dan alhamdullillah, salah seorang yg bernama sahabat masa kat matrik dulu bakal menjadi pendidik untuk mase depan. bagus bagus. bangga ada kawan macam kau FARIHA. eh silap. CIKGU FARIHA :)

ade banyak lagi cerita yang best sepanjang setahun aku kat sane.
tapi kebanyakannye berlaku dlm tahun 2011.
satu je aku nak bagitau.
bila hidup kita dah dikelilingi kawan rapat dan selalu dgn kita, hargailah diorang sebaik-baiknya.
bagi aku, masalah kat matrik tu macam zero. langsung takde.
bila ade masalah, settle cara baik.
kenangan yg takkan pernah lupus dalam ingatan.
terima kasih TEMAN.
memang dioranglah sahabat terbaik dan kat matrik jugak la kenangan paling manis aku.

antara yang terbaik mesti ade yg lagi terbaik. oleh itu dengan suka citanya aku ingin menaip nama nama mereka kat sini.

FARIHA, ZAHIRAH, IDA, MIA, AZREEN, ZAINAB

sayangnya aku kat diorang semua nie Allah jela yg tahu.

hmmm.. untuk kenangan paling pahit tu, rasenye tak perlu la aku cerita.
sebab hati nie pun belum cukup pulih lagi.

itu saje coretan untuk kali nie.
sekian.

SALAM TAHUN BARU 2012 dari tuan belog,
Nurul Ain :)


2 orang comel:

fariha said...

meh sini cikgu fariha nak cakap. maaflah kalau terpanjang bebelan ni. biasalah..cikgu kan...hahahahahaha

ain, ko da wat aku gelak sensorang lam bilik ngan kat luar tu hujaan mendayu2. paling tak tahan iklan kropok mony. gile aku gelak sampai terbatok2. haha.

pasal nak rebut port paling depan lam surau mmg aku gelak xbrentilah. naik mereng sat aku . hahaha. ade agenda lain rupenye..hahaha

tak menahan part bedak. pheeww!! 1st aku kenekan ko. time part aku plak, ko balas balik. cincau betol! haha. tapi malam tu, seme wangi..hahaha

thanx sebab mention name aku. HAHAHA. *gelak gedik.

aku sayng ko !

A I N said...

baeklah cikgu!hahaha..
tak sangke ko sampai terbatuk2 part keropok mony tuh..

yg part surau tu sume dgn ko la..hahaha...bes giler la! nk rebut saf depan pnye psl..yg agenda len tu diam2 je tau.. hahaha..

bedak tu best weyh..mmg beruban la sume..haha..syok habes!

skali skale mention nme ko tak salah kan..kasi kakak aku glamer ckit. keh3...

SAYANG KO JUGAK LAA CIKGU FARIHA! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...