LOVE . LOVE . LOVE

20120118

ENTRI KHAS UNTUK EMPUNYA BELOG SI TINGGI


Assalamualaikum.

entri kali ni aku tujukan special khas khusus untuk si tunjang bernama Fariha Muhammad (fari) yg baru sahaja menyambut hari kelahirannye pada 13 Januari yg lalu. takdela baru sangat kan. 
sekarang kau terimalah balasan dari aku.. muehehehe

untuk sesiape yg masih blurr, sila pegi bace entry ni dulu kelik sini

ohhh. kau benci aku ye. aku pon benci kau jugak!
BENCI BENCI BENCI ! ! !
sampai hati kau buat aku macam nie kan.
bertuah punye tunjang.. !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  -

oke. sekian saje aksi benci membenci.
sekarang mau cerita ape yg berlaku disebalik tabir.
segalanya bermula apabila tercetusnye lampu mentol atas kepale aku untuk buat seprais kat si fari nie.


macam macam dah aku fikir.
walaupun bz dengan itu ini, tapi otak aku tak benti fikir pasal nak kenekan orang. hahahahaha
idea takdela banyak sangat.
tapi kebanyakan idea macam susah je nak buat.
last last idea aku datang untuk buat video.

fikir punye fikir aku pon tanye la kawan aku sorang nie iaitu si jerin jerung (anak duyong) yg still kat UM mase tu walaupon dah abes final exam.
aku tanye dia ade katil kosong tak.
lps tu dia cakap rumet dia ade plak.
aku nie dah la sogan nak tido sane kalao ade orang lain yg aku tak kenal sangat.
hmmm. tapi ape pon terjadi aku tetap nak lancarkan misi.
aku suruh dia bagitau bonda, zainab, and zatul pasal nie.
dan jangan ade sape sape pon tnjuk symptom kat FB pasal seprais ni.
dan aku decide utk berangkat ke UM pada petang hari jumaat (20.1.2012)

biasela. setiap benda yg aku nak buat mesti ade dugaan.
dugaanye datang bila aku tau malam hari jumaat tu ade meeting kelas.
nak tak nak kena datang jugak meeting tu sebab aku nk kumpul kredit hour.
so, cancel la nak pegi UM hari jumaat. sedih kottt~

tapi aku tetap tak putuskan asa. aku cakap kat diorang yg aku datang sabtu pagi.
lepas subuh aku gerak ke sane.
dalam pukul tujuh lebih aku dah gerak dah.
tekejot diorang sebab tak expect aku datang awal sangat. hahaha
aku meneruskan perjalanan melalui teksi, STAR LRT, Putra LRT , dan bas pada hari tu. *byk btol public transport yg aku naik

si ida a.k.a bonda dah plan nak buat picnic kat tasik. lagik membuatkan aku eksaited nak dtg sane.
sebab bab MAKAN memang aku laju! hohoho
aku sampai sane dalam pukul 8.30 pagi.
jerin pun dah siap tunggu kat bus stop.
sementare kitoang tunggu bonda dengan zainab datang bawak makanan, aku ngan dia lepak bus stop dulu.

tunggu punye tunggu ade lah sampai dua jam setengah.
sampai kitorang dah bole pusing keliling tasik sepuloh kali dah.
perut aku dah lapau tahap gaban dah mase tu.
sampai aku cakap kat jerin, 'kalau boleh makan rumput nie memang dah lame aku makan.'

dah nak dekat pukul sebelas barula mereka berdua tu sampai.
ape lagik.. memang macam orang kebulur la aku makan.
bukan mcam lagik dah. memang betul2 kebulur dah nie.
tapi memang sweet gile ah. kitorang makan kat jeti.
tenang betol walaupon time tu tengah panas terik. *berpeluh2 aku makan. hahaha 
kereta yg lalu lalang kat situ mesti plek tengok kitorang.
dari panas terik sampai la hujan panas turun.
pon tak berganjak lagik dari situ.
memang terbaek la breakfast mase tu.
kuey teow goreng + nasi goreng + mee goreng + roti milo tebal giler
good job to ida n zainab :)

lepas dah kenyang mula la kitorang menjalankan misi.
mula mula tak tau nak buat jalan cerita macam mane.
last last terhasil jugak video nye.
adelah dalam dua jam lebih kitorang buat aksi lakonan mantap kat area tasik tu.

petang tu plak aku ngan jerin pegi jalan TAR sebab nak date dengan mak aku kat sane.
zainab dah balek rumah. ida pulak tak dapat ikot sebab exam dia belum habes.
dengan bau masam sebab petang tu terik gile + aku dah berpeluh peluh,aku ngan azreen gagahkan diri jugak untuk ke sane.
bak kate azreen, 'aku tak kesah nak teman kau. asalkan aku nak kau tido sini.'
jalan punye jalan akhirnye kitorang balik dengan perut yg kenyang sambil membawa pulang nasi briyani hasil sponsor oleh ibunda tercinta iaitu mak aku sendri. sayang mak!

malam tu kitorang menetap kat bilik bonda iaitu KK sri worawori.
lepas je kitorang pulun nasik briyani tu, kitorang bertiga ready untuk edit video pagi tadi.
AHAH!! dugaan lagik~
secare tibe tibenye terdpat banyak tanda seru dlam video tu and videonye tak dapat nak view.
memang aku fed up lah. rase macam nak cancel je.
tapi kitorang biarkan dulu.
untuk menghilangkan rasa tension di kepale dan panas di hati,
kitorang layan video kat matrik. hahahaha. best betul!

bila dah lame tu bonda try bukak balik video tadi.
eh, tengok tengok dah ok balek..
bukan main lega aku mase tu. fuh! kusss semangat!

kitorang edit video nie smpai pukul 5 pagi.
sampai tetido tido si jerin meninggalkan aku dan bonda berdua bersengkang mata.
mate aku memang dah berat gile dah.
kaki pon dah lenguh sebab banyak jalan hari tu.
last2 masa tunggu nak publish tu mate aku pon tertutup jugak.
lalu bonda la yg tunggu sampai video tu abes publish. hehe
kesian ida. tapi takpe. aku ngan jerin kena tido dulu sebab esok kitorang nak bangun awal (ade date dengan kawan matrik) haha. *alasan
at last . . . . . BERJAYA JUGAK KITORANG SIAPKAN VIDEO! ALHAMDULILLAH~ lega gilerrr
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  -

tibela hari keberangkatan pulang aku ke UKM semula setelah selesai berdating dengan Zu si kawan matrik.
hari ni aku dengan jerin terase nak buat keje gile.
sebab aku dengan selambenye mengajak jerin untuk bermalam kat UKM hari ahad tu.
jerin nie memang pantang orang ajak. beriye-iye betol die nak ikot.
tapi bila lagi kan nak buat keje gile.
wlaaupun rumah aku still ade housemate iaitu senior2 aku, tapi aku maen ajak je si jerin tido sini. haha
naseb senior aku bagi.
malam tu jugak aku upload video yang kitorang buat kat FB.
kali ni dugaan datang lagi. video tu tak dapat diupload atas sebab yang aku sendiri pon tak tau kenape.
serious tension giler. gune lappy jerin pon same jugak.
sampai tetido kitorang nak tunggu video tu di uploadkan.
last2 tak dapat jugak upload hari tu.
tapi kitorang takkan putuskan asa.
esoknye jerin try lagi. sampai 20 lebih kali dia try.
aku tak dapat try sebab aku tengah praktikal kat ward hari isnin tu.
so dia sorang2 je la yg gi uploadkan.
yg nie pon sampai tertido dia upload. hahaha.
tengok? betape kitorang punye semangat nak buat seprais kat kau fari.
last2 aku balek aku try upload gune lappy aku pulak.
YEAAAAHHH!!! AKHIRNYA!
alhamdulillah. setiap ujian ade hikmahnye :)
video tu telah berjaye diupload dengan selamatnye dalam FB.
eksaited kitorang nak tunggu respon ko fari. hahaha

tapi line ko plak yg buat hal malam tu. kekura kuraan betul. hadoiyaii~
sabau jela. tapi bila kau bagitau yang kau tangah tengok video tu aku dah jadi eksaited balek. hehe

ape yg aku nak cakap, tu jela yg aku mampu buat untuk kau.
sebab aku dah mati akal da nak bagi ape untuk birthday ko.
aku harap kau suke video tu walaupun memang banyak cacat celanya dalam video tu.
tu pon kalau kau perasan la. hahaha.
merepek repek je kitorang dalam tu.
dengan gamba biawak bagai. menara TM pun nak tunjuk. bangunan canseleri UM. hahahaha
sorry sebab lambat post.
aku memang tension giler time nak upload tuh.
rase nak campak lappy je time tu.  
naseb baek aku sayang lappy. hahaha.
ehem2. sebenarnye aku tak habes cakap lagi dalam video tu.
tu baru mukadimah je~
tapi sebab dah kesuntukan mase tak dapat la aku nak berleter panjang panjang sangat kann :(
plus aku takot banjir je. nanti aku jugak yg malu. hahaa
aku rindu ape yg kita buat dulu.
thanks sangat sangat sebab selalu dengan aku.
thanks sebab dah jadi sahabat aku sampai sekarang.
thanks sebab sudi tadahkan telinga kau untuk dengar cerita aku.
thanks sebab sampai sekarang kau jadikan aku antare orang penting (slalunye orang first ) yg akan kau share cerita tak kesah la hot ke tak.
thanks sebab kau tak pernah lupe kat aku.
thanks sebab dengan kau lah aku banyak blaja bahase kelate
thanks sebab kau dah banyak kuatkan semangat aku.
thanks sebab kau dah jadikan kenangan kita kat matrik kenangan yg indah sepanjang life aku kat sane.
aku rindu kau weyh!
aku rindu nak makan kat kafe yg pedas giler tu dengan kau!
nak rebut saf depan kat surau dengan kau!
nak bercerita kat katil aku dengan kau!
nak tido same same sambil masing2 turunkan tilam kat lantai. (aku tau aku paling pemalas mase tu)
nak main basikal dengan kau kat matrik!
nak study dalam bilik kite sambil dengar radio.
earphone masing masing kat telinge.
bila ade lagu best mesti kau suruh aku cepat2 dengar. hahaha.
lepastu mule la loudspeaker fon sampai lagu tu habes.
dulu aku tau kau memang macam annoying cket dgn aku sebab aku nie fobia sangat dengan cicak kat dalam bilik kita tu. yg paling tak leh blah bila cicak kluar dari almari aku tu.
da la kaler itam. mau aku tak geli. eeeuuuwwww!! naseb ade ridsect utuk cicak.
baru hidop aku aman sikit.
banyak lagi cerita pasal kita.
tapi satu je, setiap ape yg kita buat dulu tak pernah aku lupe.
cerita pasal ehem2 pon aku tak lupe. heee
aku akan ingat mase mase kita kat matrik dulu.
kenangan dengan kau adalah anatare yg paling indah mase aku kat matrik tu.
kita sahabat sampai bila bila k?
sempena birthday kau taon nie, aku hadiahkan video tu untuk kau.
sory sebab tak dapt bagi kek secret recipe macam yg kau mintak .
untuk kau aku sanggup jadi biol untuk beberape hari sebab tak cukup tido. haha.
selagi aku mampu ape pun aku sanggup buat.
entri yang panjang giler nie pon aku buat untuk kau.
semua demi kau Fariha Muhamad :)

thankyou SAHABAT~
AKU SAYANG KAU!! :')

p/s : terimakasih yg tak terhingga kepada IDA, AZREEN,ZATUL, dan ZAINAB atas sumbangan anda untuk video nie. video ni takkan ade kalau takde korang. thanks so much. krew2 aku memang terbaek! :)

0 orang comel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...