LOVE . LOVE . LOVE

20110903

SELAMAT DATANG KE FASA BARU SEBAGAI PELAJAR

Assalamualaikum.

raye tahun nie bagi aku cuma biasa2 je.
sebab asyik memikirkan pasal nak masok U yg tinggal beberapa hari je lagi.
untuk mereka yg senasib macam aku, mesti takde semangat nak masok U.
biaselah. awal2 kan. sume MALAS jee.
kepada yg blom pack barang lagi, boleh geng dgn aku. haha


tahniah untuk semua yg berjaya melanjutkan pelajaran ke menara gading.
satu tempat yg akan menentukan mase depan kita nanti.
universiti mana tak penting, tapi diri sendiri yg kita kena perbetulkan.
ade yg 2tahun, 3tahun, 4tahun dan ade jugak yg 5tahun kat U.
dah dapat masok U jangan nak show off sangat.
sebab ada ramai lagi yg belum ade rezeki utk dapat peluang nie.
kesian kat diorang.

utk yg tunggu e-rayuan, keputusan akan keluar sama ada 17 atau 18 September nie.
tunggu je lah tarikh tu. banyakkan doa.
aku faham perasaan orang2 macam nie.
mesti frust sangat2.
tapi Allah dah sediakan yg terbaik untuk kita.
mesti ada hikmah semua yg terjadi.

utk golongan yg dapat masok U,
ada jugak yg happy dengan yg frust.
happy sebab dapat U dengan course yg dipilih,
ada yg kurang happy sebab dapat U yg dia nak tp bkn course yg dipilih,
ada yg frust sebab tak dapat U dan course yg dia nak.


tapi, walau ape pon yg kita dapat, itu dah rezeki untuk kita.
jangan terlalu kecewa dengan apa yg dah ditentukan.
Allah tahu apa yg terbaik untuk kita semua.
kat U mana pun kita dicampakkan, belajarlah menuntut ilmu sebaik-baiknya.

untuk yg dah tak sabar nak menjejakkan kaki ke universiti masing2, mesti korang rasa macam nie. ahaha

comel plak aku tengok budak nie

bagi yg terpaksa merantau jauh dari keluarga, janganlah bersedih.
lagipun korang pegi belajar kan.
bukan nak pergi kahwin lari. haha
best belajar kat negeri orang.
sambil belajar sambil melancong. pakej gitu!

toksah sedih sgt mcm dia ni :)


haaa... sebelum aku terlupa.
untuk sesiapa yg ada apply scholar JPA, boleh check result by 23 September 2011.
yang tunggu  PTPTN, jangan risau sebab duit PTPTN akan dikreditkan buat kali pertama selepas 21 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yg telah lengkap diisi.

dan kalau ada yang tak nak bayar yuran dulu,  PTPTN akan buat potongan yuran pengajian untuk pengeluaran kali pertama tu. 
[TUTUP KES SCHOLARSHIP & PTPTN]
..................................................................

sebelum nak masok U, aku nak cakap terimakasih banyak dekat tempat yg berjaya membawa aku belajar ke tahap yg lebih tinggi. 
mane lagi kalau bukan kat sini

KOLEJ MATRIKULASI MELAKA

sangat merindui KMM sekarang nie. sampai nak masok U pon ingat kat matrik lagi. huwaaa ~~~
lecturer KMM memang terbaik!
diorang yg telah banyak menyumbang ilmu walaupon kadang2 sampai tak muat aku nak simpan dalam memori kepale nih. hahaha

nanti dah masok U kena la jadi macam nie balek

HAHAHA

ape2 pon, hidup mesti diteruskan :)
oke lah,aku nak ucapkan


SELAMAT MASUK UNIVERSITI  
 SELAMAT DATANG KE FASA BARU SEBAGAI PELAJAR 
 SELAMAT MERANTAU 
 SELAMAT PERGI KULIAH 
 SELAMAT BUAT ASSIGNMENT 
 SELAMAT STUDY 
 SELAMAT DAPAT KAWAN BARU 
 SELAMAT JADI BUDAK U 

dan

 SELAMAT MENDAPAT SEGULUNG IJAZAH 

nota jari : lepas nie takde makne la aku nak rajin update blog lagi.
               macam kat matrik dulu. setahun baru 10 entri aku buat. hoho

0 orang comel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...