LOVE . LOVE . LOVE

20110827

ENTRI DAPAT HIDAYAH

tiba-tiba hati aku terdetik nak buat entri pasal artis.
tak pernah2 aku buat. haha
tadi aku usha2 la gambar artis. memang takde keje
seronok tengok ramai artis sekarang dah banyak perubahan.
ALHAMDULILLAH ~
kalau ikot ayat yg kita selalu dengar, maksudnya diorang 'dah dapat hidayah'.
TAPI......

HIDAYAH ITU TIDAK AKAN DATANG JIKA
KITA SENDIRI TIDAK MENCARINYA

petikan dari seorang artis popular dan meletops abad ini:
"Memang saya teringin untuk bertudung. Cuma memandangkan saya sudah terikat dengan beberapa komitmen lakonan, imej bertudung ini akan membataskan karakter dan watak yang saya lakonkan pula."

pulak dah.
bertudung itu WAJIB ye wahai R*****.
aku mampu geleng2 kepala je bila ada artis yg cakap macam tu.
lebih rela menanggung dosa demi mengejar kemewahan dunia. hmmm

yg macam ni pon same jugak.

"Insya-Allah saya akan bertudung selepas berkahwin nanti. Masalahnya, masih tiada calon suami."

dah tu kalau tak jumpa calon suami sampai bila-bila maksudnya dia takkan bertudung lah ye?
wah. bijak-bijak artis sekarang menjawab soalan.

macam-macam jawapan yg kita dengar dari mulut mereka.
itulah alasan manusia yg masih mahu membelakangkan agama.
dan inilah realiti zaman sekarang.

sebenarnya siapa2 pon kalau dah bertudung dgn cara yg betul memang nampak cantik.
kalau orang yg dah cantik lagikla double triple cantik. ahaa
serious aku tak tipu. sejuk je mata memandang
serba serbi lawa :)


heliza

farah adeeba

irma hasmie

wardina
farah diana

catriona ross



ramai lagi artis yg dah bertudung.
tapi LAGI RAMAI artis yg masih setia berbangga mendedahkan aset mereka.

sekarang kalau nak tengok artis bertudung mesti sebab director suruh pakai.
tak pon ade kena mengena dengan kes mahkamah. biasanya kes cerai
lagi satu mesti sebab datang majlis2 yg memerlukan diorang bertudung.
tu pun ade jugak yg sekadar nak menutup kepala tapi bukan menutup aurat. haa.. paham tak ayat tu.

alangkah bagus kalau diorang kekal macam nie.

fasha sandha
lisa surihani
diana danielle
fazura
siti nurhaliza



sama-samalah kita renungkan.
        semoga mereka sedar sebelum terlambat.

adik mia dah besar nanti jangan pakai tudung macam nie lagi ye :)

terima kasih encik google di atas sumbangan gambar2 

2 orang comel:

pie said...

name pon artis kan...ntah la..same2 la berdoa utk dorg

A I N said...

tula..
rase marah + kesian kt dorg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...