LOVE . LOVE . LOVE

20120806

buat adik-adik

Entri nie aku buat khas untuk semua bakal student Ijazah Sarjanamuda Kejururawatan untuk semua IPTA mahupun IPTS.


dengar cerita hari nie dah bole start apply JPA scholarship Program Ijazah Dalam Negara (PIDN) untuk student yg bakal masuk U bulan September nanti dan juga student lain yang cukup syarat kelayakan untuk mohon.

sekarang aku bukan nak cerita pasal cara mohon or syarat kelayakan untuk mohon.
yang tu boleh baca sendiri kat website JPA
tapi aku nak bagitau yang mulai tahun 2010, course nursing atau kejururawatan bagi semua IPTA dan IPTS tidak lagi ditaja oleh encik JPA. 
saya ulang, TIDAK lagi ditaja ye. 
tak percaya? nah.

:(
hohohohoho.. sedih kan?
aku dulu tak tahu menahu langsung pasal nie.
masa minggu orientasi kat U baru tahu. kesian betul. = =' 

jadi aku nak bagitau awal2 kat sini kat anda anda yang dapat course nie especially bakal2 junior di UKM, janganlah bersedih ye~
sesungguhnya sinar harapan masih ada untuk kita.
tadaaaa! PTPTN la harapan yang kita ada tu. hehe :)

jangan tanya ape sebab boleh jadi macam nie sebab aku sendiri pun tak tau ape sebabnya. hahaha

ape nak buat ~ 
redha jela. 
nasib PTPTN ada.
kalau tak taktau mana nak cekau duit.
dah la beriban duit nak kena guna.
untung untung dapat pointer gempak tak payahla bayar balik duit pinjaman tu kann ><

ahah. ada lagi yang aku nak cakap pasal JPA nie.
semalam aku saja2 la baca syarat kelayakan untuk apply.
baca punya baca rupa2nya dah tak sama macam dulu dah.
disebabkan aku nie merupakan produk matrikulasi, so, aku fokus kat pointer utk lepasan matrik jela. hehe
cuba tengok nie. 

walaweyyyy~~~


haaa. dulu lepasan matrik dapat pointer 3.40 dah boleh apply dah.
sekarang nak 3.75! fuhhhh... kusss semangat betul!
aku tak tau la silibus kat matrik sekarang macam mana.
sebab aku antara last batch yg guna silibus lama before matrik tukar kepada silibus baru dan macam2 perubahan lagikla yang matrik buat.
senang sangat ke apa yg korang blaja weyh? haha. ke dah ramai yang genius?
itu aku tak tau la. wallahualam~

bagus jugak JPA buat high demand macam nie.
at least student tu kena la ada good quality kan.
ini dah susah2 orang bagi duit, buat perabih boreh je. malas blajau. hoho
baru la student2 kat matrik tu tahu erti matrik yang sebenarnya.
bukan macam aku dulu. sampai ke sudah tak sedar2. haha

jadi adik-adik, belajar la sungguhsungguh untuk dapatkan scholarship nie.
jangan niat nak belajar sebab scholar je, salah tu.
belajar kena ikhlas. untuk masa depan. untuk agama. untuk dapat kerja bagus.
insyaAllah kalau niat dah betul, Allah mesti permudahkan :)


tak sabar nak tunggu PTPTN untuk sem depan :D

0 orang comel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...