LOVE . LOVE . LOVE

20120216

flashback :)

ASSALAMUALAIKUM!

hari ni dah masuk hari ke-4 aku bercuti.
cuti yang sebenar benarnya. yeaahh!!

tapi cuti aku takde kelainan sebab setiap kali balek rumah je
mesti buat rutin yg same.
tapi takpe. aku happy macam ni.
yg penting CUTI.
no more books, no more study, no more exam. yeaahh again!

before cuti tu aku join bengkel teater.
errr.. tak payah nak join sangatla kann.
aku jadi AJK je pon.
AJK teknikal pulak tu. dah la first time.
keje aku mula2 agak busy la.
nak book itu ini.
tapi time bengkel tu keje aku memang best.
mane tak bestnye. online memanjang.
orang teknikal nie kan kejenye jage audio.
so bila dah takde ape nak dijage tu, pandai2 ambik kesempatan la kan.

 

lappy tak lekang depan mate dari pagi sampai malam.
sebab bengkel nie start pukul 8pagi sampai la 10malam.
sampai boring aku hadap fb dgn youtube. dengar lagu hindustan bagai.
partner aku pon dah boring sampai ajak aku webcam dengan dia.
padahal duduk sebelah2 je pon.
memang agak menggile jugaklah mase tu.

bila dah habes tiga hari berbengkel tu memang terase kepuasannye!
syok giler!
time tu aku dah pikir kat rumah dah.
ape nak buat time cuti. banyaklah!
dah la cuti dah kena cut sebab bengkel tu.
elok elok tiga minggu dah jadi dua minggu je  : (

 

agak agak kenal tak artis nie?
die nie one of kitorang punye jurulatih teater.

ok. hari sebelum bengkel pulak.
aku sibuk dgn reunion matrik.
ape yg aku bole katakan reunion tu memang TERBAIK!
walaupun aku dan sorang lagi membe dah sedaye upaye berkeje keras nak ajak sume member2 yg lain join event nie,
tapi hasil yg kitorang dapat berbaloi jugak even ramai yg tak dapat join dan ade yg cancel last minute. sobs sobs

akhirnye kesampaian jugak hajat aku nak kembali melihat matrik yg dah hampir setahun ditinggalkan.
banyak perubahan kat sane...
yg paling banyak berubah adalah kafe B. kafe lain aku taktau berubah ke tak
perfff!! paling tak bole blah dah ade TV plasma seyh.
dvd player nak kaler pink pulak tuh!
fuhh... untungla budak matrik batch lepas kitorang.
yg penting harge makanan dah tak berape nak mahal dah.
sebab dah takde pakcik popeye. ngeeee
dulu beli ais pun kena dua posen.
sekarang FREE jee.
lalat pun da takde. sekor pon aku tak nampak.
kalau dulu merate2 ade tempat tangkap lalat tu.
tikus jangan cakap la.
siap bole main kejar kejar lagik kat atas besi kafe tu. hahahaha

oh. sekarang dah bukan macam dulu.
kafe B yg lame hanye tinggal kenangan.
kafe sekarang dah tiptop. meja pon dah letak alas.*mesti bangga kalau tauke kafe tu bace.
tapi aku agak terkilan sebab tak dapat jumpe makcik yong tau foo
dan tak dapat nak makan roti canai kat sane.
ikan keli kafe A pon tak sempat nak rase :'(

tapi alhamdulillah sebab rindu terubat jugak bila dapat rondaronda matrik.
berphotoshoot kat sane. dah macam pelancong asing masok matrik pulak aku rase. haha
keadaan kembali tenang bila kitorang berjemaah kat satu2nya surau kt KMM.
surau ibadurrahman :)
sayu je hati bila dengar azan kat sane. teringat balik kenangan dulu dulu.

 

malam tu pulak kitorang pegi river cruise. excited nak naik sebab first time.
mase kat matrik dulu macam takde perasaan je nak naik sume tu.
bila dah tak duduk melake baru terase nak naik itu ini. *ibarat habis madu sepah dibuang. errr~

nasibla reunion dua hari je.
kalau tiga empat hari maunye aku pegi round sume tempat kat melake tu.
pegi wonderland, zoo, naik eye on malacca, taming sari. *macam orang kaye pulak
memang dah macam orang melancong dah ni. hahaha

sejujurnya aku memang enjoy dengan reunion tu walaupun hanye beberape kerat je yg ade.
thanks korang!
ade hikmah jugak bila tak semua join reunion nie.
sebab kalau sume join mesti tak muat kereta and ade yg kena naik bas. heee *nampak permainannye di situ

tutup cerita reunion, bukak cerita pasal cuti.
cuti nie keje aku tak lain tak bukan asyik merayap je.
almost setiap hari mesti keluar.
biaselah.. aku dengan mak aku memang tak betah duduk kat rumah je.
mak aku lagi pelik. kalau duduk rumah je mesti dia demam.
katanya kena ambik angin kat luar. hahahaha
aku pulak memang dah takde keje sangat dah nak buat kat rumah.
setakat tolong biase2.
dan kebanyakan mase dihabiskan utk berjalan ke hulur ke hilir dengan ibu tersayang :)

# ahah! esok aku nak buat reunion kecil kecilan lagi. MOTIFGILE #

p/s : yang pasal kafe tu, sorry kalau ayat aku macam orang buat aduan rakyat kat tv3. tapi itu memang ikhlas dari hati. apepon yang jadi,
KMM STILL THE BEST! :))

2 orang comel:

fariha said...

reunion kecik2 ape ni???? ngan ida + jerin + zainab ke?????/

A I N said...

YUP!! dengan zatul + pilot kite skali.. hahaha :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...