LOVE . LOVE . LOVE

20110707

dulu lain sekarang lain

setelah sekian lame lost contact dgn budak2 time skola rendah dulu,
baru skrg dpt contact balek. tu pon FACEBOOK yg menemukan kami.
walaupon aku rase time skola rendah bknla salah satu dari sweet memory dlm idop aku.
kerana banyak tompok2 hitam yg aku lalui mase tu.

oke la. bukan itu sebenanye yg menjadi topik utame.
aku cume ingin meluahkn kesesalan dan kekecewaan aku terhadap mereka
yg bergelar ex-schoolmate aku nie dulu.
first thing yg aku buat bila dah dpt contact balek of course la aku nk tgk mcm mane rupe
diorang skrang. and the most important style diorang.
ESPECIALLY PEREMPUAN.

astaghfirullahalazim..
reaksi pertame aku bile tgk profile sorang2.
aku geleng kepale.

DULU
BERTUDUNG
agak beradab
PEMALU
bole ckp nampakla ISLAM tuu ~ ~
err.. walaupon kdg2 mulut tak bole nk control.
tp aku still bole accept lagi.

SEKARANG
TUDUNG ENTAH KE MANE
macam biadab
TAK TAU MALU
ISLAM dalam IC je ~ ~
yg ni aku tak bole terime.

aku tau diri aku sendiri pon tak betol.
tapi at least aku cube jugak jadi yg lebih baik.
ubah sikit2.
ubah perangai.
ubah cara bergaul.
ubah jadi orang islam yg sebenar.

aku sedih tengok kawan2 aku ni.
walaupon aku tak brape baik dgn korang dulu tp tempias tu aku still rase gak.

aku belom ade keberanian nk tegor korang depan2.
so aku just tulis kat sini utk luahkan ape yg aku rase.
nie pon utk tatapan orang lain jugak.
khas utk muslimat. :)

bersyukur sgt sbb dulu aku pernah msok matrik
dan aku banyak belajar psl islam.
matrik dah banyak mengajar aku.
stiap malam jumaat pegi surau. bace yasin.
rase mcm nk putar balek mase tu.
dan lagik bersyukurnye sbb aku dapat kwn
dgn budak yg sempurna menutup auratnya.
byk nasihat dia bagi.
sejak tu aku mule berubah sikit2.
lagipon aku rase tenang bile tengok orang2 mcm tu.
kalau fikiran tgh kusut pon bole jadik oke bile tgk diorang.
thanks a lot to ALLAH sebab bg rezeki nie kat aku. =)

disebabkn tu jugak la aku sedih tgk ape yg dah jadi dgn kwn2 aku yg dulu tu.
mase zaman skola rendah pandai jage diri.
padahal mase tu kite pon belom cukup akal.
ade jugak yg blom baligh.

tp sekarang memang da lain.
dunia sekarang dah membuat korang tenggelam dan leka.
sampai tak pandai jage diri.
tangkap gambar bercium dengan buah hati selambe letak kt fb.
hmmmm ~ ~
nanti elok2 nampak melayu langsung teros LAYU
ISLAM jangan cakap lagi la.
itu baru sikit je kawan dulu2 yg aku jumpe.
blom lagi kawan yg laen.
entah mcm mane plak diorang tu.


aku harap diri aku takkan terpesong sampai mcm tu skali.
may ALLAH always watch over me...
remaja sekarang terlalu taksub dengan dunia luar
sampaikan dah tak nampak asal usul mereka.

kat tempat aku kerja jgn cakap la.
aku rase surau kt floor atas skali memang suci dalam debu.
entah berape org je yg msok situ.
silap2 takde orang langsung.
ape nak jadi la dunie sekarang ~

0 orang comel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...